Friday, 7 September 2012

DIY round paper fan-tastic baby !

assalamualaikum

terserlah ke kpop an pada tajuk aku disitu . wahahaha lantak lerr labu . okeh malas cerita banyak , aku tau ramai dah tau tapi aku baru tahu cara-cara nak buat round-paper-fan ni ye kengkawan ( sila gelak berjemaah )

actually ( wahhh speaking ko ! ) aku rasa nak DIY  round paper fan ni untuk photobooth aku nanti. tempat untuk amek  gambo secara santai.kat pelamin tu acara bergambar secara sopan.ecececceehh.. bukan ape..yang ni aku nak buat santai sket supaya kengkawan aku yang ting-tong sume nye leh berposing dan bergambo sesuka hati mereka tanpa merosakkan pelamin sewa aku nanti . hahaaaa~ 

senang je cara nak buatnye punn.. bahan bahan yang korang perlu kan ? hanya lah ini :-

1. wrapper paper  * ape ape colour ikut suke korang
2. gunting
3. gam
4. tangan yang rajen + mood kasih sayang yang tinggi


aku amek tuto kat SINI . tak reti sangat nak buat sendiri tuto nihhh.nanti lah tunggu aku rajen sangat baru aku buat yeh



kredit to sumber asal dari google












dannn hasilnye seperti ini






korang boleh lah letak kat mini pelamin gak.kalau nak DIY sendiri pelamin lah kan. aku taklah kot. sewa je senang. tak larat sume nak buat sndri. letih makk. silap silap esoknye aku pengsan pas nikah tu hahahaaa~

  maaf cilok gambar . kredit to tuan punya gambar ye
 sangat sesuai dengan colour pilihan aku.turqoise dan pink. ehehehehheee~




ok dah. tu aje.busan duk ofis sensorang lunch jumaat ni. masa panjang wehh. tak keluar makan sebab ade jamuan raya department . petang ni ade satu lagi jamuan. sendat perut o.0'

8 comments:

Zila Zainal said...

dok pikir2 nak buat tak sempat2 lagi

ciknurul said...

senang je nihh cik zila. tgh duk pikiaq tu dah siapp.heheee~

cik mah said...

comel kan...cik mah suka gak bnda ni..tp xsempat lg nk try wat...tepi2 lg cntik klau ade gunting yg corak2 tu kan...

ciknurul said...

haah cik mah.tapi mahal gak gunting tu kann..biase aje pun dah cantek. cari wrapper paper yg cun sket :)

cik mah said...

aaa....btol juga tu ek..pkai kertas yg cun2....

Cik Mashi said...

tumpang tnye, bole?? >_<
wrapper paper tu ape mende eA? kt mne ade jual? mahal x? huhuu bnyk tnye plak budak ni.. :D

ciknurul said...

cik mashi : kertas pembalut hadiah ;) atau ape ape kertas berwarna punnnn boleh .heeee

Nik Yasmin Irishah said...

DIY ni sy dh buat utk bilik czen kawem.. chantek sgt.. sy guna crepe peper yg ade polkadot2... :) murah je!!!
bajet utk 1 room,..
kain satin rm150
DIY peper fan rm 21.90
gam uhu rm2
jarum (untuk lekat DIY kt kain) rm1
total=rm174.90