Monday, 10 December 2012

teaser DIY hb : felt roses handbouquet

assalamualaikum

ehemm , agak lama aku tak hapdet kan . aku bukan menyepi , tapi sedang menyiapkan kerja kerja underground untuk adik kakak ipar encik tunang ( paham takkk ?? ) yang akan bertunang awal Januari ni . so agak ke bizi an sikit lahh , aku akan hadpet tentang progress wedding aku dlm entry lain , now aku nak share tentang satu lagi trend handbouquet yang sedang meletup letup di pasaran . yeahhhhh~

okeh meh aku cite tentang felt roses hb , senang je nak buat nye....tapi agak leceh la sebab kene gam satu satu . aku lagi prefer buat pearl hb tu , tapi yg tu sakit jari sampai luka luka . yang felt ni main gam banyak , abis lekit sume jari dengan gam.... 
tapi syok buat sebab comel sangatttttt ! jatuh cinta pulak dengan felt roses ni . aku belum decide lagi nak buat hb jenis ape untuk sanding aku nanti . sedang berfikir fikir , tapi felt roses ni macam comelll sangat . aku sukeeeeeeeeeeee~

okeh . nak tutorial tak kawan kawan sekalian ??? ehehhehe . macam biasa aku amek tuto dari google saje eh , malas nk snap gambar satu satu . leceh nak pegang sebelah tangan je bila guna android camera ni .

sumber dari SINI

# credit to source




 #1 . bahan bahan yang korang perlukan ialah : kain felt , gunting , gam uhu , dawai 
( aku tak guna dawai )

    

#2  . gunting bentuk bulat , kalau ade acuan lagi senang . kalau tak korang buat la seakan akan bentuk bulat melalui bentuk petak





 #3 . bila dh bentuk bulat , korang gunting pulak dalam die jadi bentuk spring atau coil






 #4 . pastu start mengulung dari luar ke dalam , bahagian bawah tapak pastikan serata yer . jangan rapat sgt gulung sbb nanti bunga jadi tak kembang . sambil gulung sambil gam ye kawan kawan 






#5 . pastu dah siap gam kan pada dawai atau aku guna gabus bulat gam kan je terus . senang





#6 . dah siapppppp ! taraaaaaaaaaaaaaaaaa~





meh tengok hasil aku , tapi teaser je dulu sebab kene tunggu tuan punya rasmi kan dulu baru boleh publish ;))


anyone interested ? aku boleh ambil tempahan gak . harga paling murah punye . takda amek huntung pun 


later aku apdet pasal instax fujifilm camera dan photobooth dan candy booth progress untuk wedding aku hokehh .

stay tuneeeee babe . tata !


7 comments:

orked violet said...

aaaaa..nangess!!!! nak jugakkk...!!!!

ciknurul said...

nakk ?? amek laaaa hehehee...

Hijab & such... said...

Cantik sangat. Creative betul! dah ada tudung nikah? tudung tunang untuk bakal ipar tu? nak tgk shawl lace patch? Boleh jenguk cuci mata dekat http://hijabandsuch.blogspot.com. Jemput singgah ye!

Nursaila Norman said...

felt flowers xpernah xcomel..huhuhuhu!! geram je tiap kali tgk.. :D

ciknurul said...

saila : kan kan kannn....terus jatuh cinta dengan felt roses

cik mah said...

oooo..mcm tu ek nk wat..tq share...cntiklah...

ciknurul said...

yup. sama sama cik mah ;))