Sunday, 6 January 2013

tahun baru . fasa baru





assalamualaikum

ehemm . agak agak dah terlambat sangat ke nak wish happy new year kat korang korang sume ek . ehehehhe~

aku tersangatttt tak sempat nak hapdet blog dua tiga menjak nih . maap ye kalau ade yg tertunggu tunggu entry dari aku . (ade ke ponnnnn . prasan je lebih)

selamat menempuh tahun baru ye korang korang semua , pada b2b yang dahh pun selamat menjadi isteri orang tahniah tahniah aku ucapkan . semoga korang bahagia sampai ke syurga . aminnnnnn !

pada b2b yang baru jengah jengah blog aku , maap lah kalau ape yang korang cari takde kat sini atau tak memenuhi kehendak korang . blog aku hanya blog picisan je . sekadar medium untuk bertukar idea dan citarasa . tak semua orang punya citarasa sama kan . satu je yang aku pasti , semua pun inginkan hari bahagia mereka menjadi hari yang teramat istimewa  . the moment that can never be forget :)

azam tahun baru ? hahahah aku rasa macam azam tahun lepas pun tak tercapai lagi , ehh ehh ade lah satu dua yang bakal tercapaiii . aminnn .

cuma aku usaha dan  istiqamah untuk menjadi muslimah yang lebih sempurna auratnya terpelihara . kalau dulu aku pakai tudung tapi paras parassss je , sekarang aku rasa bila keluar rumah tu aku labuhkan sikitt lah tudung tu , lebih dari paras dada , bukan ape ..aku ni kesana kemari sorang sorang . sebab aku takde kereta dan encik tunang kerja jauhh duduk jauhh . so lebih baik aku pelihara aurat aku supaya ALLAH akan pelihara dan lindungi aku bila aku jalan sorang sorang . Insyaallah ...

lepas tu bila tudung pun dah labuh , baju pulak secara automatiknye takkan nak pakai muat muat ngam ngam je badan kan , ehehhee . tangan pun takkan pakai separa panjang je kan ? SUBHANALLAH . betapa allah sayangkan kita ni wanita kan . sampai segala yang diperintahkan tu ade hikmah disebaliknya .
aku ni bukan dah tukar jadi blog pendakwah bebas. takkkkkkk . aku stil aku yang dulu . gila gila otak senget open minded tapiiii aku cuma nak ubah sikit penampilan aku , bukan sebab orang suruh . takkkkk..aku buat sebab hati aku tergerak nak buat...dah banyak kali tapi aku takut sebab aku takut tak kekal , tapi alhamdulillah setakat ni...rasa lebih selesa pun ade jugak .


aku cuma harap korang doakan supaya hati aku tetap ya :)



ok sambung entry pasal wedding preparation . so far progress let say about 70% kot...jom kite check kejap checklist aku yang pendek ni

karaoke set/dj : DONE
khemah : DONE
official photographer : DONE
pelamin : DONE
baju nikah : under progress
baju sanding : TAKDE . aku pakai sekali je baju nikah terus sanding .
kek kahwin : NOT YET . boleh suggest tak kat mana best kalau melaka ?
hiv test : NOT YET . dalam minggu ni jugak aku akan cuba pergi buat
kad kawen : DIY done



ermm ape lagi yang penting ek ?  so far itu je yang mampu aku ingat . aku dah setel barang hantaran segala bagai tu , tinggal hias je . wedding shoe pun dah dapat . yayyyy ~ aku beli time sale ritu so dapat dengan harga berbaloi baloi sekali dengan kasut hantaran dan handbag jugak aku dapat beli .






okeh such a quick entry . gambar pun takde . 
nanti aku update lagi hokehhh .this week sibuk nak siapkan untuk engagement adik kakak ipar . 
minggu ni nak naik cameron . weehuuu seronot nyeee nak makan strawberry manyak manyakkk
tata babe !





No comments: