Sunday, 8 July 2012

kerjaya aku



assalamualaikum
aku saje je post entry hari ni , bukan untuk bertujuan riak atau takbur atau sewaktu dengannye tapi aku sukeeeee ape aku buat sekarang ( pemangkin untuk diri sendiri hohoho )

aku keje baru setahun lebih , lepas grad last year from MSU in Bc(Hons) Biomedicine aku terus dapat tawaran keje kat ipoh , kolej perubatan jugak..alhamdulillah rezeki..sebab ape jauh sangat ? aku pun tak sangka akan dapat keje kat ipoh perak ni.. sebab aku main send je resume dulu kat semua iklan jawatan kosong yang ade kuikuikuii.. tup tup dapat terus.. alhamdulillah kan :) kebetulan encik tunang berasal dari perak hehehe so aku terus setuju terima tawaran ni itupun setelah atuk dan nenek dan ibu aku benarkan anak gadis kesayangan die ni merantau . dengan syarat kene ade orang jaga kat sini ngeh ngeh ngeh  
 sapa lagii kalau bukan encik tunang kan kan kannn  okeh tipu !



jadi...bermula lah kehidupan di negeri orang..merantau..mula mula okay je..sebab aku pun memang dah biasa berjauhan dari family sebab study dulu pun jauh jugak . even tak la berapa jauh sangat kan tapi orang kate dah biasa hidup berdikari... tapi lama lama sebulan dua tu homesick jugak lahh.. mula menangis malam malam teringat ketiak emakk. hahaha okeh aku tipu lagi !  sebab nak balik pun jauhhhh.. lebih kurang 8 jam jugak lah perjalanan , bergantung kepada keadaan trafik hahaha. 

tapi orang perak ni ramah tamah.. baik belaka..cuma mula mula aku tak berapa paham dengan bahasa deme ni..kuikuikuii.. ade yang pekat bebenor..susah nak catch up ape diorang cakap lagi lagi kalau cakap laju ya amat ....kussssss semangat. ternganga aku dibuatnye . kehkehkeh..last last senyum aje lahhhhh.buat buat paham.. :)

tapi sekarang lidah dah terbalik pulak , makan pedas pun tak tahan lagii. kate orang melaka kann. asam pedas kebanggaan utama.. tapi semalam makan  pedas mau terci**t dua tiga hari hadoihhhhhhh~ ape nak jadi dengan aku ni gamaknye..pastu tune loghat pun dah start lain.hahahaha. ade gak terrlepas tune lidah ni bila balik melaka kann.. so ape lagi jadi bahan utama kene perli lahh..

 "yelahh..nak jadi orang perak dahh pasni..."
 ayat adik sedara aku merangkap kawan gosip aku jugak hahah


ehh..aku sebenarnye nak cite kat korang ape aku buat kat sini . kerja aku..hehehe. jengjengjengg.. bermain main dengan bakteria...yeahhh...ape?? kotor ? tak lahh..bakteria ni baik sebenarnye..die jadi jahat bile salah masuk rumah haahahahaa~

aku suke kerja ni sebab teruja bila ape yang kita kultur hari ini esoknya tumbuh dan berwarna warni..cun woooo..







tengok tengokkk.. ade kaler pink..kaler kuning....saya tumbuh dengan sihatt! yayyy =.="



sila abaikan tangan aku yang debab.




okehh..basically aku suke dengan everything about bakteria atau dalam bahasa lain microbiology sebab its very interesting. bila kita taktahu sesuatu perkara tu lagi kita teruja nak tahu ape hasilnye yang jadi bila kita buat sesuatu eksperiment tu ke contohnya.salah satu subjek kegemaran aku sejak dari darjah 4 lagi..adalah sains.woot woot. aku tak heran yang lain lain sangat. lantaklah nak dapat ape ke..kene marah dengan bapak aku ( arwah dah..alfatihah ) ke..janji aku puas hati sains aku dapat highes dalam kelas hohohoho
science is fun ya adik adik . dahh pulak promote ke hape...hahahaha..layankan aje aku ni.. sewel sebab diarrhoea =.='




haaa. tu aje aku nak cite.. aku tau ramai lagi yang punya kerjaya hebat hebat belaka..but..i loveee my job and what am i doing right now..:) kerja biar dengan hati yang ikhlas bukan semata mata mengharap pada imbuhan.. tapiii..di era serba teknologi ni harussslah imbuhan setimpal dengan ape yang kite ade kan kann 

.heee. tu jee..dahh..nak pegi toilet ! sakit perut lagii woooooo~

No comments: