Tuesday, 6 November 2012

DIY wedding card : vintage postcard style

assalamualaikum

uhm . mula mula aku tak berapa yakin sangat nk DIY kad kawen nih . keje rumit weyh.bukan senangggg.nak printing banyak banyak tu.cari kertas kualiti tapi murah lagi.pikir idea kad lagii.. tapi berbekalkan semangat cekal yang ada dan pastu aku tengok bakal bakal abang ipar aku semua punnn buat kad sendiri :) sungguh jimat di situ.

aku mintak pendapat mak aku dulu then die cakap boleh je buat sendiri , dengan syarat die nak tengok dulu design kad tu . ehehhh~ bisa di atur mummy . maka aku dengan gigihnye perah otak cuba cari idea dan kelainan dalam memdekorasi kad kawen kami . 
ohhh encik tunang aku pun cakap buat kad untuk dua dua belah pihak sama je. dan aku dah pun tunjuk pada encik tunang draft idea kad kawen kami. and he say yesssss~ wehuuu. 
ohh bdw sangat lah simple kad kami. bajet ciput je pun. janji ade tulis nama dan tarikh dan pelan umah . kannnn ? lain lainnn tak penting . cuma aku masukkan element english dan vintage sikit di situ. sesuai dengan tema kawen aku gak . english-vintage-style. tapi takde lah english sangattt. buat pun kat umah kampung je. mampu ke nak buat kat FLAMINGO =.="


aku jenis tak suke bukak lipat lipat kad kawen kalau aku dapat kad kawen orang , malassssssssss ! nak terus tengok nama dan tarikh dan lokasi. itu je. aku takkan baca tulisan tulisan berjela ape kebende sume tu,pantun segala macam mak nenek ade dalam kad tu. aihhhhhhhhhhhhhhhh~ semak je tengok.pastu lagi aku tak berkenan banyak banyak warna ade . aku rasa macam kad raya pun ade gak.
pastu ade gambar sirih pinang ape kebende sume tu. tak suke tak suke jugakkkkk!

jadi , the most simple everrr idea pop up in my mind . postcard style wedding card . sekeping sahaja.depan belakang, tak banyak kaler dannn simple. yeaahaaaa~ i like. 





aku tunjuk gambar contoh je la ek. nanti dah siap betul betul kad versi aku baru aku update.









okeh. sangat ke-english-an di situ kannn. aku nye versi ade la ciri ciri kemelayuan sikit...ade la salam dan walimah mukadimah sikit. ehehehh tak pasal pasal kene tepuk dahi dengan mak aku kalau aku bubuh 
save the date  tu je.




versi aku? tunggu lagi 3bulan aku update.ehehhehee kejam tak kejam tak.
okeh dah. now baju nikah encik tunang dah in progress. selamat dihantar ke tailor beliau. baju aku je belummmmmmmmmmm~ huwaaa. terlambat sampai dan kedai dah tutup.aku mana ade lesen lagi nak pegi hantar, harapkan encik tunang tersayang je lah, ehehehhee.so haruss tunggu beliau tak sibuk (konon) baru dapat pegi hantar. harap harap aku dapat teruskan misi menjahit sendiri lace dan pearl di baju nikah. eheh!



till then babe.take care lovelies

6 comments:

cik mah said...

wow....hebatlah...nk tunggu hasilnya...semoga berjaya ye....

ciknurul said...

thankyou cik mah ;) doakan sy berjayaaa

bintanghati said...

wahh .. moga berjaya yer ..
suke tgk org diy2 ni..
kamoo rajin nurul ..

lia fen said...

ok i pn tgh design kad sendirik ni..penat da carik idea..fuhh~ tp yg ini mmg simple i loike..

ciknurul said...

bintang hati : thankyouuu. hehee terpaksa merajin kan diri. kalau x sape lagi nak buat



lia fen : gudluck to u too b2b !

Sha My heart said...

cantiknya..