Monday, 28 January 2013

a day with the loveliesssss

assalamualaikum

hari selasa hari ni terasa mcm monday bluesss je pepagi malas nak bangun pegi keje sebab lama sangat cuti . direct from khamis to monday buat aku rasa huarghhhhhhhhhhhh ! taknak keje boleh takk ? nak jadi surirumah tangga sepenuh masa . boleh layan encik suami dan anak sepenuh masa =.="
( berangan , belum kawen lagi punn )


so cuti cuti malaysia tersebut aku guna kan untuk sesi bermanja manja bermesra dengan adik adik dan mak aku keluar shopping moping jenjalan cuci mata hohhh ! sale sana sini . dan aku mcm biasa rabak poket di powwww oleh adik adik =.=" seronokkk je ko kann...aku dulu nak mintak mak duit nak beli baju punnn takut , nak mintak ayah lagi lahh kecut perut takut kene marah . untung betul jadi adik ni kannn . 

*ibuuu . lahir kan saya semula boleh ? tapi nak jadi anak lastt . ngeeee~*

tapi tak kisah punnn , sebab tu je lah adik adik aku . mana nak cari lainnn ? yang busuk-masam-balik sekolah-terus tido-tak-kemas-tempat makan-sepah-depan tv . semua semua lahhh , tapi aku tetap sayanggggggg .
 ( sebak pulak...sebab lepas ni entah dapat ke tak nak manja kan adik adik lagi . harap harap masih boleh seperti sebelum kawen :)) )




tak pegi jauh pun . setakat aeon  jer . jalan jalan niat di hati nak pegi daiso je . rambang mata woooo nak beli macam macam tapi aku kontrol nafsu . beli ape yang perlu di beli je . misi aku mencari balang kaca macam akuarium ikan emas yg bulat tuuu . tapi takde . pegi hinode shop pun yang ade kecik . last last kol kakak ipar encik tunang mintak die carikan sebab die pakarrrr mencari barang barang murah dan cantek hahaha .
*agak agak dapat teka tak aku nak buat ape dengan balang balang tuu ?? jeng jeng jengg . DIY mission yang terakhir :))


mak aku pulak yang rambang mata nak beli macam macam kat daiso tu , yelahh semua pun rm5 kannn . ade satu benda yang aku tak-bleh-blah die beli tu benang bulu kait tu . yang colourfull . aku tanye die nak buat ape beli ??

jawapan mak aku dengan muka comel beliau


  * ibu nak kait stokin cucu . nak buat dua pasang , mana tau dapat kembar*

aku buat mata bulatttttt dan terus berlalu . malas nak layan angan angan tinggi mak aku ni . kawen punn belum nak pikir dpat cucu dahh ?? lelaki pulak tuu...kembar pulak tuuu..errr..memang aku nak kembar pun sebab potensi macam tinggi 
belah aku = mak aku kembar . dua dua perempuan . 
encik tunang = beliau sendiri ade kembar jugakkk . dua dua lelaki 

possibility ???? 80 - 50 % bebbbbbb !!




korang nampak aku chubby balik kannn ??? aku taktahu laaa kenapa . sebab aku diettt . tak sangat la ketat tapi aku syak sebab makan vit c + collagen buat aku jadi gebu balik . erghhhhh . help me !! lagi 3 minggu je . esok nak test baju . mimpi ngeri aku . 


 the one and only :)




 adik last aku . muka tak mandi walaupun dah mandi banyak kali . nasibbb lah . pulak tu bila aku suruh cuci muka sebab banyak jerawat boleh mintak aku duit nak beli pencuci muka . hadoiiii la adik . semua punnn mintak je dapat =.='




   air tuuu je sedapp . passion fruit ape tah . lain lain tak sedappppppp



  ni nampak je sedap tapi takkk . ayam tu je boleh terima . sebab kedai ni macam makanan vege dan healthy food . erkkkk taknak masuk lagi dah pasni



satu je yang best tempat die cantekkkkk . ala ala english moden design , tenang dan damai .
patut la tak ramai orang masukkk , sebab makanan kesihatannn =.= " aku terpaksa pegi sini pun sebab chicken rice shop penuhhh , perut dah lapooo

haduiii . dah la tak sedap mahal pulak tuu . nak balik kitorang sempat melantak beli berpapan papan set sushi kat aeon tu . hahahaha dalam kereta makan , tak sempat balik umah . gile kentang hahhaa . adik aku yang sorang lagi time ni peg jumpe kawan die kejap celebrate bufday . lagi sorang tak ikut kat umah . 


well , aku rasa puas hati dapat spend masa dengan family aku , even takde lahh kemana sangat pun tapi having a best quality time much be better than nothing kan ? 
*ayat terabur ade hati nak speaking . hohoho*



sempat jugak ajak nenek aku minum minum petang di pak li kopitiam masa pegi rumah adik nenek aku ritu , hehehhee. 


 nenek aku tak nak aku amek gambar die sebab malu takde gigi . ehehehe . takpe makkk . takde gigi ke takde rambut ke alonggg tetap sayangggggg ( aku panggil nenek aku mak )



 recomended . pak li kopitiam , yang paling sedap adalah wholemeal pau die . fuhhh . the best ever pau yang aku penah makan . nenek aku yang kecik selalu tak abis makan tu punnn abis sebiji pau kacang , sambil puji banyak inti..hehhehee . kan makk ? sedap kan kann .




well then . aku ade lebih kurang beberapa minggu je sebelum aku jadi hak milik orang .
rasa macam nak kawen lambattttt je :(((

sedihhhh....


huhh..


dah la..

.
.
.
.
.
.
.

..

.
..
.

taknak type lagi , aku sebak . till then .

No comments: