Monday, 21 January 2013

about : the DIY-ing thingy

assalamualaikum

aku dah janji nak bagi entry balas dendam banyak banyak kannn 
haaaaa hadap la korang sampai muntah baca segala mak nenek aku nak membebel nih .
puassss hati dapat berblog , lagi satu ...kalau korang perasan aku skang jarang mengkomen kat blog blog b2b tersayanggg semua tu ampunnn . bukan tak sudi . im just a silent reader there . sebab nye aku punye internet office nih tak berapa betul sangat . bila page blog yg berat sket tak boleh loading . refresh la banyak kali mana punnn . harammmmm 
yang mana aku dapat bukak dan baca tu pulak tak boleh nak komen . entah kenapa . bosan . semua pun takboleh . fb lagi laaaaa tak . haihhhh . 


jadi maaf ye kengkawan semua . terima kasih banyak banyak tak terhingga sudi singgah dan baca dan komen blog aku yang tak seberapa ni . insyaallah once dah dapat ber blogging dan bersurfing dengan mudah aku komen banyak banyak kat semua entry korang yaaaa >.<*



okeh , mula mula about my felt handbouquet . yayyyyy ! setelah aku melihat betapa comel nye felt hb yang aku buat untuk tempahan tu . maka aku decide nak buat untuk sendiri punye jugakkkk


horayyyyyy~
even takde lah gah mana pun . tapi rasa puas hati pulak bila dapat buat sendiri ni kan 

macam biasa aku buat bunga yg style gulung gulung gulung tuh ! senang dan mudah . sambil pejam mata tengok tv punnn boleh . *erkkk pejam mata boleh tengok tv kahhh ??*

nak tuto ?? sila rujuk entry aku yang INI


 macam biasa  . aku guna felt fabric yang senang nak dapat sekarang kat mana mana dan pearl beads utk tengah tengah tu . dan combination dua warna , cream and fushia pink .


yang sipi sipi tu adalah veil sanding aku . sedang cuba mem patch kan 3d flower yang aku buat dalam entry sebelum sebelum ni . 

tapi aku rasa macam berat sangat bila letak bunga tu . so aku just letak pearl beads and diamond je . untuk baju baru aku letak 3d flower tu 



 
taraaaaaa . aku rasa yg ni felt fabric die nipis sket so hasil nye bunga jadi mcm kecik sket . but senang bentuk compared to yg tebal punye felt



well nak tengok hasil sepenuhnya ? tungguuuuuuuuu lepas aku sanding hahahhaa.
yg ni aku buat besar sket sebab untuk sanding kan . bagi nampak sket dari jauhhh 
 kan ... kalau yang sebelum ni aku buat size M je , minimalis sebab untuk engagement . yg ni aku buat meriah sket but yet still nice laa...takde serabut sangat . bagi aku laaa kan .


 ehemm want some more ??

jom tengok teaser untuk veil aku punye beads lagiii . ahahahaha aku takde lah pro sangat . macam aku cakap dlu , aku tak minat jahit jahit segala bagai ni . tapi bila nak kawen ni aku gagahkan diri untuk cuba sesuatu yang baru dan cabar diri aku dan buktikan yang aku takde lahhh tangan kayu sangat tak reti hahahahaha~

( sebab mak aku selalu bising aku malas menjahit ) 

*seluar koyak etc suruh adik lelaki aku yang jahit . buruk perangai kannn*




 maap lah kualiti gambar tak berapa cun . edit guna hengpong je punnn



aku beli border lace je semeter . cukup untuk patch kat veil sanding , nikah , dan baju . fuhhhh jimatttt . semeter baru rm 49 je . kalau korang nak usha boleh tengok kat fb cari  SI CHANTEK BORDER LACE

 banyak gile design cantek dan warna menarik korang leh pilih . die siap bagi idea lagi cmne nak patch kan dkat baju korang .



well then , to be continue . aku dah cakappp  kan. entry balas dendam . hahahhahahaa hadap la korang kay ,
tataaaa~


 


1 comment:

cik mah said...

cantik...cik mah nk wat juga bunga tu..hehehe