Tuesday, 12 June 2012

pergi kursus kawenn?!

assalamualaikum
uhm..tgk je tajuk tu..macam dh gatal je sy ni kan kann.macam tak sabar nak kawen.. hehee~
ehh tapi betul ke yang pergi kursus kawen ni untuk orang-orang yang nak kawen je? yang belum atau lambat lagi nak kawen tak boleh ? boleh ke camtu kamu kamu sekalian ? . teringat soalan ustaz semalam masa sessi ceramah,


ustaz : sape yang hadir hari ni dalam kursus pra-perkahwinan ni belum ada calon?
peserta : sorang pun tak angkat . kreeek kreek *bunyi cengkerik 
 
ustaz : bagusssss..semua dh ade pilihan hati lah ni ye..sape yang dh gatal nak kawen ?
peserta : dalam hati *ape punya soalan nihhhh...sorang pun tak angkat tangan lagi 
ustaz : kalau macam tu..semua pun belum wajib berkahwin lagiiii niii.. sebab yang nak kawen selalu yang dah GATAL sgt nak kawen dah.
*pastu ustaz tanya pada seorang peserta lelaki*
ustaz : haa awk..awk gatal tak nak kawen ni?
peserta : gataaaalllllll ustazzz gatallllllll!
 * satu dewan gelak* hohohohoho~ 






paham tak?? hahahahaa..saje je ustaz tu buat lawak... sebabnye masing masing ade yang dah start ngorok dah.
so far, sebab sy datang dengan kawan kawan maka nya tak berapa segan sangat lah bila bab hal suami-isteri dibincangkan...hihihi..adelah jugak text encik tunang especially bila bab cara Rasulullah SAW melayan isterinya Aisyah RA. sy pun cakap dengan encik tunang camni ,

saya : awak..ustaz cakap Rasulullah selalu bermanja dengan Aisyah..Baginda selalu benarkan Aisyah naik belakang baginda macam main kuda kuda tuuuu. nanti boleh ke awak buat camtu ?
encik T : lumpuh terus saya nanti kalau buat camtu . 
saya : =.="

wuwuwuuwwwuuuu~ saya dah gemukkk sangat. balik kampung semua cakap dah gemuk. bahagia sangat ehh. hahahahaa..tak reti nak berhenti bila dah start mengunyah.. oh ohhh.. BFF suruh try sesuatu..uhmm..tengoklah hasil nye nanti macam mana.. dann haruslah start jogging dan hiking balik nih.. sebab berat dh overweight. tak sukaaa tengok gambar saya dalam fb bila kawan kawan tag. huhuhu o.0'

okey lahh. dah hampir abis office hour nihh..sekarang nk try taknak makan malam lagiii..semalam dh berjayaaaaaaaaa! yayy. tahniah buat diri sendiri.teheheee.
okbaii

p/s : ngorok(bahasa jawa) = berdengkur
saya dah pergi kursus kawennn. yayyyy! dah boleh kawenn (^.^)

No comments: