Sunday, 24 June 2012

DIY centre piece

assalamualaikum
memandangkan hari ni dapat berita-tak-berapa-nak-best so nak meng'best'kan diri sendiri dengan meng'google' DIY untuk centre piece atau bunga meja makan tetamu nanti .

terima kasih kepada encik google sebab dengan bantuan anda saya dapat mencari ilham dan jumpa blog blog b2b yang sangat super-duper hebatttt sebab mereka ini berusaha gigih demi menjayakan hari bahagia mereka. 

kali ni nak share tentang centre piece yang biasanya orang letak pada meja makan tetamu dan VIP atau orang sebelah ( keluarga pengantin yang datang bertandang ) . aku nak sesuatu yang sangat simple dimple dan yang paling penting sekali , murah dan menjimatkan ! ahahahaha. sebab tu lah DIY kan...


sumber : Shakina Farhan


aku ambil ni dari blog ex-b2b yang sangat best dengan idea beliau yang tersendiri . simple kan ? die tunjuk sekali step by step untuk korang DIY sendiri ikut kreativiti masing-masing.

ape yang perlu hanya lah bekas kaca tak kisah la cawan / balang / botol / etc yang boleh di recycle lepas tu . then put sume flower atau ape ape hiasan then cucuk la kt tengah tengah tu . table sign yang korang buat sendiri . siapp~ ( cehhh gaya cakap macam aku yang buat hahahaha. )





yang ni pun tak kurang hebat jugak . penggunaan doyle paper tu serta-merta menjadikan centre piece tu nampak menarik . kan?
  



 kalau aku pulak , aku suke centre piece tu nampak segarrrr dan hijau. so sedang berfikir sama ada nak guna fresh flower atau bunga pelesu je hihihihi . nampak tak bunga button yang kaler hijau tu kan , tu sangat lah cantek even simple je .





 yang niiiii pun cun jugak , bunga tecik tecik tu buat pasu botol recycle tu jadi menarik . suke sukeeeee !



yang ni laagiiiii simple . guna brown paper bag je pastu isi dengan biji-bijian kering ke kekacang ke. 



so , ape pilihan korang ?
semua pilihan ada depan mata , tinggal nak pilih dan corak kan ikut kreativiti masing-masing je. nowadays kebanyakan b2b dah pandai buat macam-macam stuff yang hebat untuk wedding day mereka ;) 
jimat budget kan ? 


big day memang sekali seumur hidup , tapi bukan alasan untuk berhabis habisan , ape yang penting kehidupan selepas itu yang masih jauhhhh untuk ditempuh .
ni pendapat aku lahh..memang semua nak yang terrrpaling baik untuk big day mereka..kan ?
aku pun sama..huhuhuu.. so mari kita sama-sama mencari cara untuk memenuhi idea perkahwinan impian tanpa pembaziran yang banyak . salah satu nye, DIY lah kan .heeee~



okey . korang mesti boleh buat lagi kreatif kan . gudluck b2b !


p/s : =.= ' wuwuuuuu~ sedihhhh balikkk..mengenang nasib..lalalalaaa

No comments: