Monday, 25 March 2013

review : about her veil

assalamualaikum

ehemm , maaflah aku review lambat sangat . almaklum belah lelaki belum selesai lagi so aku slow slow update ya ...


ok bagi b2b di luar sana yang sedang mencari idea untuk DIY veil sendiri , aku suggest kan korang start dengan veil basic halfmoon . then patch lace ..macam aku buat veil aku ni versi panjang sket . bentuk halfmoon tapi panjang lebih kurang 2meter camtu laaa . sebab aku saje nak bagi effect beralun panjang meleret sikit .

untuk patch lace pulak , kalau korang nak senang dan tak membazir beli lace semeter besar tu...boleh beli border lace dekat SINI


 ini hasil gambar dari OP aku . mr zukry ahmad 



harga aku rasa reasonable kot , dan banyak choice . boleh cuci mata pilih mana satu match dengan warna kain veil korang . untuk veil aku guna chiffon lembut , tapi aku salah pilih jenis chiffon sebenarnye . memandangkan aku tak jumpa warna berkenan so yang ini je ade , maka nye kain tu agak kejung sikit.....wuwuuu tapi takpe lahh..okay jugak bagi aku..









untuk veil nikah pulak aku buat style potongan oval . dan panjang pun 2 meter jugak . aku saje buat potongan oval sebab aku nak melintangkan bile pakai .

paham tak ? so akan panjang di tepi dan  tak meleret sangat di belakang . aku nak tutup tudung yang pendek sebenarnye .
al kisah dengan mak handam aku , yang aku hangin tu bila aku cakap aku nak panjang dan labuh kan tudung tu...tapi die buat makin singkat ..adehhh laa...nasib baik la veil aku cukup panjang utk cover mana yg patut ..



maaf la gambar veil nikah yang ini je ade , ulang gambar yg sama je sebab aku tak de punnnn gambar sendri..kesian takkk ??wuwuwuuuu~

 bergambar after akad nikah di photobooth bersama si kiut qaseh amni , yang itu akan di review kemudian sebab aku takde gambarrrrr ! grrrrr semua nye lupa nk snap snap snap before majlis tu . 


 aku saje tak tambah kan pearl beads ape sume dekat veil nikah sebab saje nak bagi minimalis di situ . ehehehehe konon macam suci je lah kannn 

 

ini gambar dari henpong adik aku je punnn so dah di edit ye . maaf kalau gambar kurang memuaskan

itu adalah pearl HB aku . weeeeeee~ berat jugak wehhh nak pegang lama . ahahahahaa lenguh jugak tangan pegang sepanjang proses pernikahan tu berlansung . lama pulak tuuuu .


adik aku ade ambik video masa nikah punn aku belum sempat tengok lagi .
aihhhh~










okehhh macam biasa sila komen atau tanya saja aku mana yang korang nak tau okeh ?
aku tak la pandai sangat menDIY ni tapi aku puas hati dengan hasil kerja sendiri . even maybe bagi orang lain ape aku buat ni simple je tapi besar erti nye bagi aku :)




untuk b2b luar sana , gudluck to you okayy . yang penting dun ever ever give up dengan apa yang korang nak buat . percaya dengan diri sendiri dan yakin .




aku sedang dalam proses mendiet balik setelah hampir 3 minggu melantak ape saje yang MIL aku masak .
aku pun belum masak masak lagiii kat umah apetah lagi untuk hubby , baru sekali je aku gorengkan telur mata . bhahahahahaaaaa teruk tak ?? errrrr..


azam aku this weekend nak masak untuk pak mak mertua dan hubby :) weee~

asam pedas melaka laaa weyyhh !



okeh bye .
wassalam



p/s : aku bukan reti sangat masak asam pedas . erkkkk , kene roger mak aku nampaknya nih !


4 comments:

cha said...

cantik u. simple tapi lawa

haha wah goodluck masak asam pedas. senang je hee tp husband i tak suka sobs

u blog u mcm ada virus la. bila nak masuk dapat warning 'reported attack site'

ciknurul said...

cha : thankyouu , yup simple je...hihihi..


senang mmg senang tp sy msk tak sedap jadinye , takutttt pak mertua tak lalu telan hohohoho.


tauuuu . mcm kene virus sebab comment tak keluar .masuk spam , camne ehhh nak buat nii.. dah la tak reti bab bab ni...

Nursaila Norman said...

cantik la hb awk..felt dgn pearl :)) bulat elok je felt hb tu.. :)

veil awk pun cantik, suka la lace kat veil awk tu.. :)

Hijab Valley said...

Salam sister.. jemputlah berkunjung ke blog Hijab Valley. Byk koleksi shawl dan tudung2 menarik. Promosi dan GA jg sedang diadakn sempena pembukaan blog shop ini. Jangan lupa follow juga ye.. =)

Terima Kasih
http://hijab-valley.blogspot.com